Lwów Główny - stary budynek dworca Kolei galicyjskiej im. Karola Ludwika, 1894 rok
Dworzec kolejowy w Brześciu, 1929 rok
Brześć Litewski, 1920 rok
OBRONA LWOWA 1918 SEMPER FIDELIS
18 listopada zapraszamy na krakowskie obchody 105. rocznicy bohaterskiej obrony Lwowa - zwycięskiego powstania Orląt Lwowskich
Artur Oppman, Orlątko | ... Mamo, czy jesteś ze mną? Nie słyszę twoich słów... W oczach mi trochę ciemno... Obroniliśmy Lwów!... Zostaniesz biedna samą... Baczność! Za Lwów! Cel! Pal! Tylko mi ciebie, mamo, Tylko mi Polski żal!...
OBRONA LWOWA 1918-1920 SEMPER FIDELIS
Ochotnicza Legia Kobiet, ochotnicza organizacja wojskowa utworzona we Lwowie w 1918 przez kobiety, pragnące walczyć o niepodległość Polski. Kobiety z OLK walczyły o Lwów w trakcie wojny polsko-ukraińskiej oraz wojny polsko-bolszewickiej, w tym także w walkach o Wilno

Baranowicze to duży węzeł kolejowy. W mieście znajdują się dwa dworce kolejowe: Baranowicze Poleskie i Baranowicze Centralne oraz przystanki kolejowe: Baranowicze Północne, Borowce, Lokomotywownia oraz Poczta nr 1.

W listopadzie 1871 r. oddano do użytku małą stację w Baranowiczach do naprawy i wymiany parowozów na Kolei Moskiewsko-Brzeskiej ....

w przygotowaniu

 

Wszystkie zdjęcia i mapy należą do domeny publicznej

Węzeł kolejowy Baranowicze, Warszawa, Wojskowy Instytut Geograficzny, 1932, fragment arkusza Baranowicze Pas 36 Słup 42 : skala 1:100 000

Stacja kolejowa w Nowojelni powstała w 1884 roku przy linii kolejowej Równe - Łuniniec - Baranowicze - Lida - Wilno. Ze stacji w Nowojelni odchodziła kolej wąskotorowa do Nowogródka, stolicy województwa nowogródzkiego, daje do Lubczy. Nowy murowany budynek dworca w Nowojelni w miejsce drewnianego powstał w 1923 roku.

w przygotowaniu

 Wszystkie zdjęcia i mapy należą do domeny publicznej 

Stacja kolejowa Nowojenia. Fragment mapy WIG - Mapa Taktyczna Polski 1:100 000 /1924 - 1939/

Stacja kolejowa Nowojenia. Fragment mapy WIG - Mapa Taktyczna Polski 1:100 000 /1924 - 1939/ Widoczne połączenie wąskotorowe z Nowogródkiem, prowadzące dalej do Lubczy.


Stacja kolejowa w Wilnie powstała w ramach budowy Kolei Warszawsko-Petersburskiej [1853–1862], pomiędzy stacjami Landwarów a Wilejka. Pierwszy pociąg wjechał do Wilna od strony Dyneburga, w dniu 4 września 1860 roku. Budynek dworca wybudowano w 1862 roku, parowozownię w 1884 roku. Podczas II wojny światowej zabudowania dworca uległy znacznemu zniszczeniu, zostały odbudowane w 1950 roku.

 

 Wszystkie zdjęcia i mapy należą do domeny publicznej

 
Uzywamy plików cookies

Na naszej stronie internetowej letheko.pl używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony oraz zapamiętaniu preferencji i wyborów użytkownika. Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.