Baranowicze to duży węzeł kolejowy. W mieście znajdują się dwa dworce kolejowe: Baranowicze Poleskie i Baranowicze Centralne oraz przystanki kolejowe: Baranowicze Północne, Borowce, Lokomotywownia oraz Poczta nr 1.
W listopadzie 1871 r. oddano do użytku małą stację w Baranowiczach do naprawy i wymiany parowozów na Kolei Moskiewsko-Brzeskiej ....
w przygotowaniu
Wszystkie zdjęcia i mapy należą do domeny publicznej
Węzeł kolejowy Baranowicze, Warszawa, Wojskowy Instytut Geograficzny, 1932, fragment arkusza Baranowicze Pas 36 Słup 42 : skala 1:100 000
Stacja kolejowa w Nowojelni powstała w 1884 roku przy linii kolejowej Równe - Łuniniec - Baranowicze - Lida - Wilno. Ze stacji w Nowojelni odchodziła kolej wąskotorowa do Nowogródka, stolicy województwa nowogródzkiego, daje do Lubczy. Nowy murowany budynek dworca w Nowojelni w miejsce drewnianego powstał w 1923 roku.
w przygotowaniu
Wszystkie zdjęcia i mapy należą do domeny publicznej
Stacja kolejowa Nowojenia. Fragment mapy WIG - Mapa Taktyczna Polski 1:100 000 /1924 - 1939/ Widoczne połączenie wąskotorowe z Nowogródkiem, prowadzące dalej do Lubczy.
Stacja kolejowa w Wilnie powstała w ramach budowy Kolei Warszawsko-Petersburskiej [1853–1862], pomiędzy stacjami Landwarów a Wilejka. Pierwszy pociąg wjechał do Wilna od strony Dyneburga, w dniu 4 września 1860 roku. Budynek dworca wybudowano w 1862 roku, parowozownię w 1884 roku. Podczas II wojny światowej zabudowania dworca uległy znacznemu zniszczeniu, zostały odbudowane w 1950 roku.
Wszystkie zdjęcia i mapy należą do domeny publicznej
Strona 1 z 2