Lwów Główny - stary budynek dworca Kolei galicyjskiej im. Karola Ludwika, 1894 rok
Dworzec kolejowy w Brześciu, 1929 rok
Brześć Litewski, 1920 rok

Kolej galicyjska im. Karola Ludwika | Die k.k.priv. Galizische Carl Ludwig-Bahn, CLB

 Kolej galicyjska im. Karola Ludwika

Krakowski dworzec główny na zdjęciu z 1895 roku. Parowóz z serii kkStB 4 budowany w latach 1885-1897 ciągnący skład towarowy w kierunku Lwowa. Zdjęcie Muzeum Historii Krakowa.

Materiał w przygotowaniu, zapraszamy za kilka dni.

materiał w przygotowaniu

 

Chronologia otwierania poszczególnych odcinków i odgałęzień Kolei galicyjskiej im. Karola Ludwika  :

  • Kraków – Bieżanów – Podłęże – Dębica (otwarty przez ÖStB [Wschodnia Kolej Państwowa] 20 lutego 1856) Długość 110,52 km
  • Bieżanów – Wieliczka (otwarty przez ÖStB 26 stycznia 1857) Długość 5,34 km
  • Podłęże – Niepołomice (otwarty 16 września 1858) Długość 4,81 km
  • Dębica – Rzeszów (rozpoczęty przez ÖStB, ukończony przez CLB [Kolej galicyjska im. Karola Ludwika] 15 listopada 1858) Długość 46,90 km
  • Rzeszów – Przeworsk (otwarty 15 listopada 1859) Długość 36,74 km
  • Przeworsk – Jarosław – Przemyśl (otwarty 4 listopada (osobowy), 15 listopada (towarowy) 1960) Długość 50,02 km
  • Przemyśl – Lwów (otwarty 4 listopada 1861) Długość 98,20 km
  • Lwów – Krasne – Brody (otwarty 12 lipca 1869) 
  • Krasne – Złoczów (otwarty 12 lipca 1869)
  • Złoczów – Tarnopol (otwarty 22 grudnia 1870) Długość 64,04 km
  • Tarnopol – Podwołoczyska (otwarty 4 października 1871) przejście graniczne z Rosją. Długość 52,85 km
  • Brody – Radziwiłłów (otwarty 27 sierpnia 1873) przejście graniczne z Rosją. Długość 7,25 km
  • Jarosław – Sokal (otwarty 6 lipca 1884) Długość 146,94 km
  • Dębica – Sobów (dzielnica Tarnobrzegu) – Nadbrzeźie (dzielnica prawobrzeżnego Sandomierza) (otwarty 30.10. 1887) Długość 107,45 km
  • Sobów – Rozwadów (otwarty 1887) 

Kolej galicyjska im. Karola Ludwika 

Przebieg głównych odcinków Kolei galicyjskiej im. Karola Ludwika

Kolej galicyjska im. Karola Ludwika - fragment zachodni

Kolej galicyjska im. Karola Ludwika - fragment wschodni

Źródło mapa: k.k. General-Inspection der öster. Eisenbahnen, 1895, 1:1 000 000 ze zbiorów Stanford Libraries - Stanford University

 

 


Źródła:

Czytaj także:

 

Manufacturer of skip open top containers | Hersteller von offenen Containern

 

Orzeł z kabiny lokomotywy OKz32 [Skansen Taboru Kolejowego w Chabówce]

Sieć PKP 1952/53

Sieć PKP 1952/53

II Rzeczpospolita

Mapa drogowa II Rzeczpospolita

C.K. Austro-Węgry

Niemcy 1899

Niemcy 1899

Ziemie polskie 1915

 

Stara technika kolejowa - letheko.pl

Fotografia Letheko (CC BY-NC-ND 4.0) 

We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.