Obręcz koła typu Trilex, patent firmy SAF Holland.
Obręcz koła Trilex to nazwa handlowa, zarejestrowana przez firmę SAF Holland. W potocznym rozumieniu obejmuje także inne systemy felg (obręczy kół) dzielonych, składających się z kilku elementów. Różnych w zależności od zastosowania opony dętkowej lub bezdętkowej. Obręcz koła typu Trilex składa się z gwiazdy, której praktycznie nie zdejmuje się z pojazdu oraz ze specjalnych obręczy: jednolitych dla opon bezdętkowych i trzyczęściowych w przypadku opon z dętkami. Dzielone obręcze koła były wiele dekad temu w powszechnym zastosowaniu. Obecnie są stosowane w samochodach ciężarowych eksploatowanych w krajach o małej gęstości warsztatów naprawczych, w Australii, na bliskim i środowym wschodzie Azji. Zastosowanie dzielonych obręczy kół bardzo ułatwia samodzielny serwis uszkodzonego ogumienia. Wadą systemu jest podniesienie wagi obręczy koła oraz większy koszt produkcji obręczy dzielonych w porównaniu do obręczy zwykłych. Ważna jest także precyzja wykonania oraz wyważenia felg dzielonych. Kłopoty z wyważeniem koła, co za tym szło z wibracją całego samochodu, to jeden z mankamentów występujących w ciężarówkach PRL-u. Kolejnymi stosowanymi rozwiązaniami były felgi pierścieniowe oraz felgi skręcane z dwóch elementów, w tym do maszyn rolniczych oraz wózków widłowych.