Wywiad z autorem Andrzejem Stefanem Połosakiem przeprowadzony przez Rafała Mossakowskiego w Centrum Edukacyjnym Powiśle.
Fani polskich motocykli z pewnością się ucieszą z tej książki, choć wydaje się, że temat ten został dawno wyczerpany. Jednak wyjątkowość tej pozycji polega na tym, że autor stara się udowodnić, że decyzja o zaprzestaniu w PRL produkcji jednośladów zapadła z powodów politycznych, a nie gospodarczych.
Autor z wykształcenia jest politologiem, zatem nie dziwi jego podejście do tematu. Częściowo usprawiedliwia taką argumentację fakt, że Polska na przełomie lat 60./70. XX wieku była drugim co do wielkości producentem motocykli na świecie. Co się zatem stało, że produkcja kultowych Junaków lub WFM-ek została przerwana?
W książce zamieszczono wiele fotografii polskich motocykli zarówno przedwojennych (m.in. słynnego Lecha czy Sokoła), jak i powojennych (SHL czy Iskra).
Publikacja została wydana w całości na papierze kredowym, więc kolorowe fotografie prezentują się wyjątkowo pięknie.
Wydawnictwo Von Borowiecky
Cykl artykułów autorstwa Andrzeja Stefana Połosaka - Historia produkcji motocykli w Polsce, pierwotnie opublikowanych w miesięczniku Nowoczesna Myśl Narodowa
- Historia produkcji motocykli w Polsce Część I. – Początki, sanacja, kopiowanie i „niemiecki ślad”
- Historia produkcji motocykli w Polsce Część II. – Wojsko, zbrodnia i kara
- Historia produkcji motocykli w Polsce Część III. – Niemieckie maszyny pracują na polską potęgę?
- Historia produkcji motocykli w Polsce Część IV. – Baba Jaga i kochanka maharadży
- Historia produkcji motocykli w Polsce Część V – Jedyny, najlepszy, a z PRL-u…
- Historia produkcji motocykli w Polsce Część VI – Co Ziemie Odzyskane dały polskiej motoryzacji?