Dostojewski dzisiaj. Propaganda jako zgoda na kłamstwo | Witold Wieteska
Propaganda. Wszechobecna. Przyzwyczailiśmy się do niej. Czy jednak mamy się na nią zgadzać? Przecież zgoda na propagandę to zgoda na kłamstwo jako sposób komunikacji społecznej. Jakie są konsekwencje takiej zgody? Jak rozpoznać kłamstwo propagandy? Jak się przed nim bronić?
Ks. Józef Tischner, Spór o istnienie człowieka, Znak, Kraków 2011, s. 360-361.
Fiodor Dostojewski, Biesy; w: Dzieła wybrane, przełożyli Tadeusz Zagórski i Zbigniew Podgórzec, t. 4, PIW, 1987, s. 544.

Gnostyckie źródła idei imperialnej: Niemcy i Dugin - wykład dr Magdaleny Ziętek-Wielomskiej i prof. Adama Wielomskiego
Czytaj więcej: Gnostyckie źródła idei imperialnej: Niemcy i Dugin
Bogusław Wolniewicz, ur. 1927 w Toruniu, zm. 2017 w Warszawie. Studia 1947 – 1951 na UMK pod kierunkiem Tadeusza Czeżowskiego i Henryka Elzenberga. Do 1953 asystent w Katedrze Logiki UMK. 1954 – 1955 robotnik, bibliotekarz, tłumacz. Od 1956 wykładowca logiki i filozofii w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Gdańsku. 1962 doktorat na UMK. 1963 przeniesiony z inicjatywy Adama Schaffa na Uniwersytet Warszawski. Tam 1967 docent, 1982 prof. nadzw., 1990 zwyczajny. 1969/72 kierownik Zakładu Filozofii UW, 1991/99 – Zakładu Filozofii Religii UW. 1997 emerytura. W czerwcu 1999 usunięty z uczelni przez radę Wydziału Filozofii i Socjologii UW.
Miesięcznik Nowoczesna Myśl Narodowa